LUNA 13

The Waiting - Kevin Rowe

音乐随身听:

【独立音乐】The Waiting - Kevin Rowe

选自英国独立创作歌手Kevin Rowe发行于2011年的专辑《10Am》。“宝贝,当你回家,我有与你共享时光的小计划。你知道我只是想说:你值得我每一天的等待。”

Kevin Rowe在英国长大,从小就显现非凡音乐天赋,十多岁便自己作曲,靠自学弹一手流利的钢琴。他的第一张专辑,2005年在他的家乡Basingstoke举办的演唱会上被抢购一空。

《The Waiting》

He has never felt so over-thrown
在一人独守空房的时候
When he was living in a house alone
他从未感到如此寂寞
But now she's living with him all the time
但现在与她一起生活
It's so much harder when they say goodbye
说出“再见”变得无比困难
Everyday seems compromised
每一日如妥协着度过

As another busy day comes rolling by
随着忙碌的另一日接憧而来
She hides little messages around the bedroom
她将细小的讯息藏在卧室的角落
And puts her clothes on in the dark
在黑暗中着装
And now he wakes up to the sound of her keys
现在他在她钥匙声中醒来
Jingle in the front door as she leaves
她离开时门的叮铃声
There's an empty space beside him
他的身旁空荡荡的

And another busy day starts rolling by
随着忙碌的另一日接憧而来
So he ties a ribbon on a box' signs his name across the top
于是他在盒上绑上丝带,在上面签上名字
Turns some music on and puts some flowers in a pot
打开音乐,在瓶中放了鲜花
Leaves a message on her phone
给她的手机留言
Saying "baby when you're home'
“宝贝,当你回家”
I've got a little plan to spend some time on our own.
“我有与你共享时光的小计划”
You know' I am just trying to say
你知道我只是想说
That you are worth the waiting everyday"
你值得我每一天的等待
She says she really wants to be a nurse someday
她说她有一天想当个护士
Reads a thousand books and puts them all away
阅书千本,把它们放在一边
She starts to write a essay on the things she's learned
在仓促停下赶去上班之前
Before she has to stop again and run to work
写着学到知识的论文
Little frustrations grow inside
点滴的郁闷从心中萌生

As another busy day goes rolling by
随着忙碌的另一日接憧而来
So he ties a ribbon on a box' signs his name across the top
于是他在盒上绑上丝带,在上面签上名字
Turns some music on and puts some flowers in a pot
打开音乐,在瓶中放了鲜花
Leaves a message on her phone
给她的手机留言
Saying "baby when you're home'
“宝贝,当你回家”
I've got a little plan to spend some time on our own.
“我有与你共享时光的小计划”
You know' I am just trying to say
你知道我只是想说
That you are worth the waiting everyday"
你值得我每一天的等待

Turns some music on and puts some flowers in a pot

打开音乐,在瓶中放了鲜花

ties a ribbon on a box' signs his name across the topSo he
于是他在盒上绑上丝带,在上面签上名字 
Leaves a message on her phone
给她的手机留言 
Saying "baby when you're home' 
“宝贝,当你回家” 
I've got a little plan to spend some time on our own. 
“我有与你共享时光的小计划” 
Cause you' you are worth the waiting everyday!" 
你值得我每一天的等待 
 
I know the weight of the world is sitting right upon your shoulders
我知道你肩上扛着世界的重量 
I can't wait until we're home and all of this is over
我等不及我们到家而这一切都结束之时 
We'll be looking back on all the years we're going through
我们将一起回首多年往事 
Give a smile' raise a glass' say the things we'll never do again
微笑举杯,说着我们绝不在做的事 
And I am just trying to say
而我只是想说 
 
That you are worth the waiting everyday" 
你值得我每一天的等待

评论

热度(36)