LUNA 13

Cold Night - Sarah MacDougall

小豆之家:

while the sunlight freezes up
当阳光定格
i think of you again
我又想到了你
and the snow is lying cold
雪冷冷的铺在地上
looks like the blanket on this town
像是这个小镇的地毯
and it drips down from the roof tops
它从屋顶掉落
while i hear the winter whisper
我听到了冬天的低语

that everything is naked
所有事都裸露着
and stark underneath
在雪的覆盖之下
you coming to my mind
你又浮现在我的脑海
like so many times before
像之前很多次一样
seems like it's been forever
感觉它会持续永久
since i couldn't let you go
我还是不能放手让你走
and all my mistakes
我所有的错误
dig themselves into my heart again
在心里铭记的更深
and all your words they come back
所有你说的话又回响起来
so much clearer to me now
在我的耳边如此清晰
and it's cold , cold night
多么冷的夜晚
leaves me breathless and in doubt
我无法呼吸又满腹迟疑
there's a silence and a calm tonight
在这个寂静清冷的夜晚
and i wonder if i was right
我思索自己是否正确
i remember every word that you said
我记得你说的每一句话
but i wonder if i was really
但我怀疑我是否真的这样
the love you drink it all of full
爱已被你一饮而尽
and the trees white and drunk
树白茫茫的,像个醉汉那样立着
and strip down of their clothes
舞女脱下自己的衣服
and i realize i am not sure
我意识到我不再记得
what you look like anymore
你的模样
but every cell says i remember you well
但是每个细胞告诉我,我还牢牢记得你
but it's been so long since i saw you laugh out loud
但是离我上次看到你笑已经过去好久了
and if i could , i ply our boat, snow it tonight
如果我可以,要用我们的船,在雪里滑行
cause something is erupting in the ground underneath
一些事情已经发生变化
and it's cold , cold night
多么冷的夜晚
leaves me breathless and out
我无法呼吸又满腹迟疑
there's silence and cold tonight
在这个寂静清冷的夜晚
and i wonder if you were right
我思索自己是否正确
and it's cold , cold night
多么冷的夜晚
leaves me breathless and out
我无法呼吸又满腹迟疑
there's silence and cold tonight
在这个寂静清冷的夜晚
and i wonder if anyone was right
我在想到底谁是对的

小豆之家敬上!

评论

热度(28)